تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی در چیست؟

با توجه به پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته ،برای کسب در آمد از طریق اینترنت قطعا باید در نتایج گوگل دیده شوید، برای دیده شدن در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتان چندین گزینه خواهید داشت که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت:


تبلیغات اینترنتی شامل بنر های تبلیغاتی، پاپ آپ ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت ها.


چند مورد از تفاوت اصلی میان سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی را عنوان می کنیم:


هزینه ی سئو بسیار به صرفه تر از هزینه ی بسیار سنگین تبلیغات است.

از طریق سئو به راحتی برند سازی می کنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست.

در تبلیغات اینترنتی ،تبلیغات شما به عموم مردم نمایش داده می شود اما پس از سئوی سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردنند نمایش داده می شود.

الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد بود.

پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می روند و می توانید فروش خوبی داشته باشید.

اعضای وب سایت شما پس از سئو بالا می رود این در صورتی است که سئوی خود را روی کلمات کاملا هدف انجام داده باشید.


https://modireweb.com/seo

انواع لینک سازی داخلی

1. لینک سازی اتوماتیک داخلی (automatic internal links)

نوعی لینک سازی است که با استفاده از افزونه ی Automatic SEO Links و نصب آن در قسمت کنترل پنل سایت می توانید کلماتی را به عنوان کلمه‌ی کلیدی معرفی کنید و هر موقع در متن از کلمات کلیدی استفاده کردید به طور خودکار به صفحه ی هدف (landing page) لینک داخلی انجام شود.

به طور مثال با اضافه کردن کلمه ی تولید محتوا در این افزونه هرگاه در مدیروب مطلبی بنویسیم که از کلمه ی کلیدی تولید محتوا استفاده شده باشد به صورت خودکار این کلمه به صفحه ی https://modireweb.com/content-marketing لینک خواهد شد.

هم چنین می توانید از برنامه نویس سایتتان بخواهید که این ویژگی را به راحتی برایتان کد نویسی کند. به طوری که هم مطالب مرتبط و هم محصولات مرتبط را به کاربران خود پیشنهاد دهید.

چگونگی پیشنهاد دادن مطالب مرتبط به کاربر به کمک کلمات کلیدی صورت می گیرد. یعنی تمام صفحاتی که کلمه کلیدی تولید محتوا را داشته باشند به این صفحه لینک خواهند شد. کاربر هم با استفاده از این ویژگی با مطالعه هر مطلب می تواند مطالبی مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه بیشتر در سایت خواهد ماند. 

به طور مثال کاربر در سایت مدیروب با مطالعه ی مطلب ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقاً چیست؟ می‌تواند تمام مطالب مرتبط با کلمه کلیدی تولید محتوا را مطالعه کند و حتی محصول فروشگاه که با این اسم می باشد نیز برایش نمایش داده می شود. این گونه لینک سازی را لینک سازی اتوماتیک (automatic internal links) می گویند.


2. لینک سازی دستی داخلی یا لینک سازی در داخل محتوا (manual internal links)

اگر بدون افزونه و کد نویسی لینک سازی داخلی انجام شود به لینک های تولید شده در مقالات ، (لینک سازی دستیِ داخلی) می گویند. 

لینک هایی که خودتان می سازید و به دیگر مطالب مرتبط سایتتان لینک می کنید از جمله این لینک ها هستند که با استفاده از آن ها به کاربرانتان می فهمانید که در این حوزه اطلاعات کافی و تخصص دارید. این نوع لینک سازی تأثیر بسیار خوبی بر روی گوگل و بازدید دیگر صفحات توسط کاربران دارد.


3. لینک سازی عکس ها

لینک سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس ها به گوگل استفاده می شود و اگر از تگ Alt برای عکس ها استفاده نکنید از نظر سئو این کار اشتباه است. تگ Alt کمک می کند که اگر اینترنت کاربران به هر دلیلی نتوانست عکس سایت شما را لود کند کاربر با استفاده از متنی که در این عکس به عنوان موضوع قرار داده اید متوجه شود که چه عکسی را نتوانسته است مشاهده کند. مهم تر از این دلیل اصلی استفاده از تگ Alt شناسایی عکس با عنوان وارد شده به گوگل است. مثلا اگر عکسی در رابطه با طبیعت در سایت بگذاریم و در Alt تصویر بنویسیم گردشگری در جنگل گوگل متوجه می شود که این عکس به چه مقاله ای مربوط است.

با این حال می توان گفت تأثیر لینک سازی با عکس به اندازه ی لینک سازی متنی نیست و شما صرفاً برای انجام موارد سئو داخلی (On Page Seo) باید برای عکس ها لینک سازی انجام دهید.


4. لینک سازی در صفحه اول سایت

صفحه اصلی هر سایت ، مهم ترین صفحه هر سایت است. این که صفحه اصلی سایت را صرفاً جهت افزایش درآمد خودتان طراحی کنید و به فکر ارتباط برقرار کردن کاربر با سایت خود نباشید باعث نابودی سایتتان می شود.

صفحه اول باید دسته بندی مرتبی داشته باشد. مقالات ، محصولات ، درباره ی ما و تماس با ما هر کدام نیازمند صفحه ای مجزا هستند که لینک های هر صفحه به راحتی در صفحه ی اصلی پیدا شود. این لینک ها در منوها و در فوتر قرار می گیرند که به دلیل اینکه در هر صفحه ی داخلی نیز منو و فوتر سرجای خود ثابت هستند باعث می شود که همیشه در دسترس کاربر قرار داشته باشند.


5. لینک سازی در منو

کلمات کلیدی سایتتان را بررسی کنید اگر هر کلمه صفحه هدف (Landing Page) مخصوص به خودش را ندارد ، برای آن ها صفحه ای مجزا بسازید. لینک سازی در منو در سایت های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد. به طور مثال سایت فروش موبایل باید در منو از کلمه ی کلیدی برندهای موبایل استفاده کرده باشد تا کاربر به راحتی به صفحه ی هدف (Landing Page) بیاید و برای سایت شما افزایش رتبه و بازدید داشته باشد. کلماتی که برای منو انتخاب می کنید روی سئو سایت نیز بسیار اهمیت دارند و گوگل به این کلمات توجه بیشتری نشان می دهد. زیرا این کلمات دقیقا کلماتی هستند که با درست انتخاب کردن و درست قرار دادن آن ها در منو بیشترین ورودی سایت خود را برایشان اختصاص خواهید داد.


https://modireweb.com/Internal-links-and-external-links

چرا وب سایت من به سئو نیاز دارد؟(10 دلیل)


بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می گیرد. معتبر ترین موتورهای جستجو عبارت اند از گوگل، بینگ و یاهو اگرچه شبکه های اجتماعی گوناگون و مدل های دیگر ترافیک اطلاعات نیز می توانند برای سایت شما بازدیدکننده ایجاد کنند، اما موتورهای جستجو متد (روش) اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنت است. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است.


از رقبا پیشی بگیرید.

در صدر نتایج گوگل دیده شوید.

مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.

فروش خود را چند برابر کنید.

هزینه ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می باشد.

هزینه ی سئو قیمت کمتری نسبت به تبلیغات گوگل دارد.

ترافیک در سایت بالا می رود.

الکسا پایین می آید.

برند سازی انجام می گیرد.

اعضای سایت شما بسیار بالا می رود.

موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می کنند. درواقع موتورهای جستجو راه های ارتباطی هستند که این قضیه را عملی می کنند. اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا نمی شود یا محتوای سایت شما در دیتابیس های آنها قرار نمی گیرد، به این معنیست که شما فرصت های شگفت انگیز حضور در موتورهای جستجو که در وب سایت های دیگر موجود است را از دست داده اید. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ می کنند دارای اهمیت فوق العاده ای می باشند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو می تواند به یک موفقیت ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود. اهداف یک وب سایت می تواند ارائه تبلیغات ،درآمدزایی یا نمایش محصولاتی باشد که مشابه آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد.


https://modireweb.com/seo